(FOTO: Shutterstock)
Restriktivni propisi o izduvnim emisijama, sa kojima će se auto-industrija suočiti od 2025. godine sa najavljenim uvođenjem Euro 7 standarda, izvesno je da će uticati na prosečnog građanina i napraviti pometnju na tržištu automobila. Tehnološka rešenja koja se ugrađuju u savremena vozila u cilju smanjenja emisije izduvnih gasova i zagađenja, sa svakom generacijom novih automobila podižu njihovu cenu, ali imajući u vidu da je EU sada zadala sebi visoke klimatske ciljeve, veliko je pitanje kako će to uticati na živote ljudi sa prosečnim primanjima, pogotovo u novim okolnostima koje je doneo rat u Ukrajini.
Pored poskupljenja hrane i energenata sa kojim se Evropa suočava, očekuje se da skoče i cene novih automobila, o čemu je na konferenciji CahngeNOW govorio generalni direktor kompanije RenaultLuka de Meo. On je jasno stavio do znanja da strogi evropski propisi, odnosno standardi Euro 7, direktno utiču na cene automobila, posebno na cene vozila za koje je zainteresovana većina evropskih kupaca – malih gradskih i kompaktnih automobila.
"Izračunali smo šta bi Euro 7 značio za naš portfolio modela prema trenutno poznatim planovima. Proizvodnja automobila koštala bi u proseku 1.000 evra više, a u grupaciji Renault imali bismo troškove oko milijardu evra”, rekao je Luka de Meo i objasnio da bi zato prosečno vozilo moglo da poskupi oko 1.000 evra za svega tri do četiri grama smanjenja CO2, što će umnogome uticati na prodaju novih automobila.
Naime, Euro 7 standard, čiji početak primene je najavljen za 2025. godinu, trebalo bi da do 2030, omogući smanjenje emisije CO2 od 67 odsto, u odnosu na 1990. godinu. Međutim, ukoliko bi aktuelni Euro 6d ostao na snazi, taj procenat bi iznosio 63 odsto, tj. samo 4 odsto manje, ali bi kupovina novog automobila u ovom slučaju vozačima bila posve realnija opcija.
Cene novih automobila i polovnjaka na našem tržištu su za poslednjih nekoliko meseci ponovo skočile od 10 do 15 odsto, te se uzimajući u obzir planove Evropske unije, očekuje novi skok.
Takođe, još jedan problem predstavlja i pretpostavka koja se već mesecima unazad čuje u stručnim krugovima, a koja kaže da bi Euro 7 mogao da označi zvaničan početak kraja automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, odnosno benzinaca i dizelaša, kakve vozimo poslednjih stotinu i više godina.
Pojedine velike kompanije, poput Volkswagena, već su najavile da će do 2035. godine prestati da prodaju automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi, što predstavlja značajnu inicijativu koja podržava postavljene ciljeve u pogledu životne sredine.
Ne čekaj da cene dodatno skoče, OVDE pretraži najpovljniju ponudu novih i polovnih automobila na vreme.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji. Oglašavanje na našem sajtu je potpuno besplatno. Iskoristi priliku da na jednostavan način zaradiš, kao i da pronađeš šta god da ti je potrebno.
(Marija Ivetić)