03.09.2020.
Zašto je dobro kupovati polovne stvari? | Sasomange blog
Odlučili smo da razbijemo predrasude o kupovini polovnih stvari! Pročitaj u našem blog postu zašto je dobro da kupuješ korišćene stvari.
Nije tajna da ženama uvek treba novi par farmerki, udobnije sandale ili haljina za sledeći izlazak. Sa druge strane, muškarcima često treba novi Playstation, telefon, automobil, zvučnici ili gejmnig tastatura. Negde, pretraživajući internet, naišli smo na jedan odličan citat koji kaže:
“Koliko novih stvari ubaciš u kuću - komada odeće, uređaja i drugo - toliko starih stvari izbaciš.”
Zvuči kao surovo pravilo za neke malo više hrabre, malo manje emotivne, skromne i koncizne ljude. Zapravo, ovo je pravilo za one odgovornije. Potrebno je da samu kupovinu svedemo na minimum, a da sve više razmišljamo o kupovini polovnih stvari kao dobroj alternativi, kako za nas, tako i za celu planetu.
Kroz par primera proizvoda iz naše svakodnevnice, iz kategorije ‘’potrebni svakoj kući i članovima porodice’’, pokušaćemo da određene zaključke i činjenice podelimo sa vama.
- Kupovina polovne odeće - novi trend ili smo nešto konačno naučili?
Ono što nas najčešće nauče mame ili bake jeste da cenimo kvalitetne materijale. Ono što nas malo teže nauče jeste da se otarasimo bespotrebnih stvari. To je već individualni problem - ali je (srećom) par dostupnih rešenja. Pre svega možete pokloniti stvar koju ne nosite - možete je proslediti drugaru, humanitarnoj organizaciji ili insititucijama, ali i na kraju možete je prodati i tako zaraditi. Benefita, pored zarade, je mnoštvo. Ekološku svest bih istakla pre svega, uz podatak da je za proizvodnju jednog para farmerki potrebno preko 6.000 litara vode. Dalja računica je jasna. Vintage trendovi su (opet) u modi, a važno je i da osvestimo da je skroz u redu nositi nešto što je već bilo nečije, što je korišćeno i upotrebljavano. Ako ne znate odakle da krenete, od kupovine ili prodaje starih i nenošenih stvari, imamo kratak savet: jedan klik na sasomange.rs i sigurno ćete dobiti inspiraciju.
2. Polovni automobili - pobednička kombinacija cene i kvaliteta
Ovo je zaista tema za prave znalce. Osim uživanja u prelistavanju oglasa i iščekivanju novih, tu je i proces sređivanja polovnih automobila po svojoj meri, koji je za mnoge uzbudljivija aktivnost i bolja investicija od kupovine novog. U oba slučaja, izvesno je da ćete steći mnoštvo novih poznanstava, ali se i uveriti i u istinitost izreke – “Automobil se ne traži, on se pojavi.” Možda će se baš automobil koji prodajete nekome pojaviti na sasomange.rs ili ćete tamo pronaći automobil za sebe. Osim dobre cene i očuvanosti, kupovina već korišćenog automobila je i odgovorna - tokom proizvodnje jednog prosečnog benzinskog automobila ostvari se 5,6 tona emisije ugljen-dioksida, a u proizvodnju jednog električnog čak 8,8 tona. Možda je rešenje da nam automobili posluže duže zapravo daleko odgovornije prema planeti Zemlji. Vreme i istraživanja će sigurno pokazati.
3. Električni uređaji - kako već korišćeno pomaže životnoj sredini
U istraživanju ove teme, naleteli smo i na sledeći podatak:
“Samo jedan bačeni frižider napravi toliko zagađenja kao automobil koji je prešao 17 hiljada kilometara u godini dana.”
Ukoliko se ne ricikliraju i ne odlažu na pravi način,uređaji za hlađenje i klimatizaciju doprinose mnogim faktorima zagađivanja životne sredine, kao i posledicama koje slede (iscrpljivanju ozonskog omotača, globalnom zagrevanju, itd). Smatramo da je ovde već dovoljno informacija da vas ubedimo da vašem starom, korišćenom ali funkcionalnom frižideru nije mesto kraj kontejnera, već da bi se možda on (ali i vaše životno okruženje) više usrećio kada bi mu pronašli novi dom. Potencijalni vlasnici sigurno tragaju za njim na sasomange.rs.
Na kraju, nećemo staviti jednu tačku na ove primere, već tri. Red odgovornih razmišljanja i aktivnosti možete nastaviti da negujete i praktikujete pretraživanjem Sasomange platforme i upoznavanjem se sa širokom ponudom. Svako od nas može da doprinese širenju trenda da je “polovno” najčešće i odgovorno, ali i da je zapravo mnogo stvari koje pojedinac može da uradi da doprinese svom životnom okruženju. Neki bi to nazvali malim korakom za čoveka a velikim za čovečanstvo - mi ćemo to nazvati “malim oglasom za pokretanje velikih promena”.