17.08.2021.
AUTO KOJI JE “PREŠAO IGRICU”: U Srbiji ga masovno KUPUJU, a za to postoji više nego dobar razlog!
U novom Sasomange blogu otkrijte koji automobil Srbi obožavaju.
(FOTO: Mondo/Stefan Stojanović)
Uprkos popularnom verovanju, najprodavaniji polovnjak u Srbiji marke Volkswagen - čuveni Golf, nije dobio ime po igri, što je razumljiva greška kada se pomisli na jedno od omiljenijih vozila u našoj zemlji, već je zapravo dobio ime po zalivskom vetru. Još jedna uobičajena zabluda glasi i da je Buba najprodavaniji model VW -a, što je opet netačno, jer je Golf do 2007. godine postao treći najprodavaniji automobil na svetu, a kada sagledate njegovu istoriju, biće vam jasno kako je stigao na to počasno mesto.
Njegova priča počinje 1974. godine u kojoj Nemačka po drugi put postaje svetski šampion u fudbalu, ABBA pobeđuje na Pesmi Evrovizije sa „Vaterloom“, a predsednik SAD Ričard Nikon podnosi ostavku zbog afere Votergejt. To je takođe godina u kojoj Volkswagen predstavlja prvog Golfa.
Glavni dizajner kompanije Klaus Bišof izjavio je: „Korak od Bube do Golfa bio je revolucionaran. Prelaskom sa zadnjeg motora sa vazdušnim hlađenjem na prednji motor sa vodenim hlađenjem, stvoren je potpuno novi izgled vozila koje je u martu 1974. prvi put sišlo sa montažne trake u Volfsburgu”.
Golf je uspešno zamenio popularnu, ali zastarelu “Bubu“, i omogućio Volkswagenu finansijsku stabilnost zahvaljujući kojoj se izrodio naslednik Golfa I. Njegovi dizajneri dosledno su ispratili DNK Golfa I, ali istovremeno stvorivši progresivne nove detalje, te je Golf II bio veći i aerodinamičniji.
Scenario iz Volkswagena 1983. godine, prema svemu sudeći, glasio je: „Golf mora ostati Golf”. Nema novog dizajna koji odstupa od koncepta Golfa, ali ipak bio je vidan napredak u detaljima i kvalitetu. Novo vozilo bilo je manifestacija „fenomena golfa“ - auto par ekcellence sa statusom među klasama koji doseže sve slojeve društva.
A onda je ’91. došla čuvena “trojka” na red:
„Kako smo prelazili sa prvog na drugi Golf, povećali smo automobil, instalirali snažnije motore i poboljšali upravljanje. U trećoj generaciji dizajn sada igra veću ulogu. Pronašli smo izgled tipičan za Golf, koji zrači sigurnošću i kvalitetom “, rekao je Herbert Šafer, tada glavni dizajner ovog bestselera sa kojim je VW započeo novu eru bezbednosti. Golf je od 1992. godine bio dostupan sa prednjim vazdušnim jastucima, a veliki napredak u dizajnu karoserije doveo je i do značajnih poboljšanja sistema kočenja.
Da kontinuitet vodi do uspeha pokazao je potom i Golf IV predstavljen novinarima u Bonu 18. avgusta 1997. koji je posvedočio da novi model nije bio samo vizuelno, već i tehnički revolucionaran. Volksvagen je s njim postigao novi standard kvaliteta i postao prvi proizvođač koji je probio granice klase. U isto vreme, rad na bezbednosti se nastavio sa predstavljanjem elektronske kontrole stabilnosti (ESC) u Golfu (1998).
Godina prekretnice
Golf 2003. postaje posle skoro tri decenije najprodavaniji nemački automobil, DNK prve generacije ostaje osnova, ali sam broj V je vizuelno nadmašio sva očekivanja zahvaljujući dizajnu sa karakterističnim C stubom, snažnim zadnjim delom, naglašeno sportskim prednjim delom i mišićavom siluetom koja se uzdiže pozadi. Peta generacija impresionirala je i mnogim tehničkim inovacijama: karoserija zavarena laserom, zadnji bočni vazdušni jastuci, senzor za kišu i panoramski krovni prozor.
Naredna, šesta generacija predstavljena je svetskoj štampi na Islandu u septembru 2008. i označila početak tihe revolucije svojom premijerom sigurnosne tehnologije kada su mu ugrađeni razni pomoćni sistemi koje i danas cenimo: automatska kontrola dugih svetala Light Assist, ParkAssist, pomoć pri pokretanju na uzbrdici, elektronska kontrola amortizera DCC, start/stop sistem, režim oporavka, dinamičko osvetljenje krivine i LED zadnja svetla.
Nova era Golfa
Sedma generacija Golfa, lansirana je 2012. godine i tada je tehnološki dizajn postavio nove standarde: njegova težina smanjena je za 100 kilograma, a potrošnja goriva je postala do 23 odsto manja, u zavisnosti od motora.
Napokon, VIII generacija se počela proizvoditi u decembru 2019, a iako je možda u dizajnerskom smislu označila evoluciju, ispod lima je revolucija - motori su ekološki prihvatljiviji, Golf je potpuno digitalizovan, a izgleda primamljivije nego ikad. Ističu se potpuno novi farovi koji su sada nešto tanji, u njih su integrisana nova dnevna svetla (DLR), a tu je i novi VW logo.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji - bilo da tražite stvari za uređenje doma, bilo da ste u potrazi sa novim autom ili planirate kupovinu nove nekretnine: u preko 90 kategorija i potkategorija, naći ćete sve što vam treba, a postavljanje oglasa je potpuno besplatno. Sve oglase možete pogledati OVDE.