14.01.2022.
ŠTA SE DOGAĐA SA POLOVNJACIMA?! Kreće “borba” za auto, srpski vozači pred VELIKIM PROBLEMOM
U novom Sasomange blogu saznajte zašto je došlo do velikog poskupljenja polovnih automobila krajem 2021. godine, kao i kakvi se trendovi predviđaju u budućnosti.
(FOTO: Mondo/Uroš Arsić)
Ako živite u Srbiji, ali i nekoj drugoj evropskoj zemlji, velike su šanse da ćete morati da platite više za polovni automobil od njegovog potpuno novog ekvivalenta. U proseku, u šest zemalja Evrope (Belgija, Nemačka, Francuska, Italija, Holandija i Austrija) polovni automobili bili su krajem 2021. godine skuplji za 371 evro nego prošle godine.
Polovni automobili postali su retka roba, a u Nemačkoj gde obično postoji veliki izbor polovnjaka, sada se u ponudi nalazi premalo automobila. Štaviše, u Evropi generalno, samim tim i u našoj zemlji, trenutno ima manje polovnih automobila nego kupaca.
Zašto se to dogodilo?
Prodavci imaju toliko teškoća u nabavci automobila da je 17 odsto vozila starih ne više od godinu dana skuplje od njihovih novih ekvivalenata. Kupci polovnih automobila biće primorani da potroše oko četvrtinu više na kupovinu polovnih vozila nego u istom periodu prošle godine jer se izuzetno jaka potražnja sukobljava sa niskom dostupnošću.
Sve je u ponudi i potražnji. U ovom trenutku postoji globalna nestašica novih automobila uzrokovana krizama kroz koje smo prošli u poslednje vreme. Kašnjenja u proizvodnji novih vozila znače da su polovnjaci u većoj potražnji, što je odlična vest ako želite da prodate svoj polovni automobil, ali ne tako sjajna ako želite da ga kupite.
Fabrike automobila su morale da uspore proizvodnju ili čak potpuno zaustave dok čekaju da se naprave mikročipovi koji su im potrebni za moderna vozila, tako da automobilske kompanije daju prioritet automobilima koji zarađuju najviše novca i odlažu svoje starije modele.
U suštini, auto kompanije su prinuđene da usvoje Ferarijevu poslovnu strategiju – prodaju manje automobila nego što tržište zahteva, što dovodi do toga da kupci plaćaju više uz duže vreme čekanja.
Ostali faktori koji povećavaju cene automobila
Sa novom tehnologijom dolazi i novo zakonodavstvo, tako da se zakoni stalno ažuriraju i postaje teže isplatiti cene automobila. Novi automobili moraju da prođu još teže testove sudara, da budu opremljeni ugrađenim SIM karticama za upućivanje hitnih poziva, a od ove godine čak moraju da budu standardno opremljeni kamerama za čitanje znakova ograničenja brzine.
U suštini, sve veći troškovi povezani sa novim automobilskim zakonodavstvom dovode do porasta cena u celoj industriji. Takođe ne zaboravimo da je žestoka konkurencija među brendovima igrala ogromnu ulogu u održavanju cena neverovatno niskim tokom godina.
Bilo kako bilo, prodavci ne očekuju da ćemo uskoro videti usporavanje rasta cena, a za raspoložive polovne automobile mušterije moraju da plate više.
Koji polovnjaci su najtraženiji?
Kod nas se najviše traže automobili iz cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra čija je najbogatija ponuda na sasomange.rs, “golfovi” su standardno prvi na listi, a sreća u nesreći je što je rast cena izraženiji kod novijih polovnih automobila koji su inače skuplji.
Prvi na listi najprodavanijih polovnjaka i dalje je Volkswagen, slede ga Opel, Peugeot, Audi i Renault. Kada je reč o modelima polovnih automobila, najviše se prodaju “golf” “passat”, “punto”, “korsa”, “astra”, “audi A4” i “citroen C3”, a što se tipa vozila tiče, i dalje se najveći broj kupaca polovnjaka odlučuje za one sa dizel motorom.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji - bilo da tražite stvari za uređenje doma, bilo da ste u potrazi sa novim autom ili planirate kupovinu nove nekretnine: u preko 90 kategorija i potkategorija, naći ćete sve što vam treba, a postavljanje oglasa je potpuno besplatno. Sve oglase možete pogledati OVDE.