(FOTO: Shutterstock)
U gejming industriji došlo do pravog zemljotresa - Microsoft je odlučio da kupi Activision, izdavača Call of Duty, World of Warcraft i Diablo igara i to za 95 dolara po akciji, što u gotovinskoj transakciji vredi 68,7 milijardi dolara. Kada se transakcija zaključi, Microsoft će postati treća po veličini svetska kompanija za igre, odmah iza Tencenta i Sonija.
Inače, Microsoft je postao sve agresivniji u kupovini gejming studija poslednjih nekoliko godina. Nakon što su kupili popularni Minecraft za 2,5 milijarde dolara, nedavno su kupili Bethesda gejming studio, koji je u industriji jedan od najpoznatijih, i koji stoji iza Elder Scrolls i Fallout franšiza.
Ipak, potez sa Activision-om biće Microsoftov najveći proboj u segmentu gejminga, kada su u pitanju akvizicije. Tehnološki gigant, fokusiran na softver (Windows i Office) izmeđuostalog je odlučan i da poveća popularnost Xbox brenda.
Microsoft planira da u svoj Xbox Game Pass servis doda veliki broj Activisionovih igara, nakon što sporazum o kupovini bude okončan. Tako se očekuje da će, primera radi, akcione franšize poput Call of Duty ili Overwatch-a pojačaće njihovu ponudu za mesečnu Game Pass Ultimate pretplatu ($15), usluge koja se plaća mesečno i koja omogućava korisnicima pristup biblioteci igara na različitim uređajima, dok bi Candy Crush Saga učvrstio pozicije u segmentu mobilnih igara.
Fil Spenser, CEO Micosoft Gaminga istakao je i koji su im dalji planovi: “Igrači iz celog sveta vole Activision Blizzard igre i verujemo da će kreativni timovi tek da urade svoj najbolji posao”, a potom dodao:
“Zajedno ćemo izgraditi budućnost u kojoj ljudi mogu da igraju igre koje žele, praktično gde god žele.”
Inače, akcije Sony-ja pale su za više od 12 odsto u Tokiju, nakon što je Microsoft najavio planove za kupovinu Activision-a. Investitori se verovatno plaše sve veće konkurencije PlayStation diviziji, kao i potencijala da Microsoft povuče neke popularne igre sa platforme japanskog giganta. Možda Sony jeste neko vreme bio ispred Microsofta sa svojim portfeljem igara, međutim, kupovinom Activision-a, Microsoft može da napravi snažan portfolio od igara Call of Duty franšize do World of Warcraft-a.
Kada proizvođači konzola poseduju studio za igre, često te igre prave isključivo za svoje platforme. Igre poput Call of Duty-a su trenutno dostupne i na PlayStation-u i Xbox-u. Samim tim, investitori strahuju da bi Microsoft mogao da skine te igre sa PlayStation platforme, dajući američkoj kompaniji atraktivniji sadržaj u odnosu na konkurentski Sony.
Sony uzvraća udarac?
Ceo ugovor definitivno slabi poziciju kompanije Sony na tržištu. Sony već nekoliko godina ulaže velika sredstva u ekskluzivni sadržaj, što mu je omogućilo da na PlayStation donese ekskluzivne hit igre kao što su Spider-Man i The Last of Us. Primera radi, oni su do sada imali koristi od mogućnosti da pregovaraju o ograničenom ekspluzivnom sadržaju za Call of Duty, a to je sad malo verovatno.
Serkan Toto, izvršni direktor Tokija, japanske konsultantske kuće Kantan Games, rekao je da će Sony verovatno nastaviti da se fokusira na jak sadržaj: “Sony će i dalje nastaviti sa izbacivanjem blokbastera, u to nema sumnje”.
Ni Sony-ju nije strana akvizicija, iako nije ni blizu Microsoft-ovih mogućnosti. Tako su prošle godine imali svoje akvizicije, uključujući Valkyrie Entertainment, proizvođača hit igre God of War.
“Sony, naravno, može da uzvrati. Oni i dalje imaju svoje vrhunske interne studije širom sveta, PlayStation ostaje moćan brend u igricama, a akvizicije i dalje predstavljaju nove planove za Sony”, dodao je Toto.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji - bilo da tražite stvari za uređenje doma, bilo da ste u potrazi sa novim autom ili planirate kupovinu nove nekretnine: u preko 90 kategorija i potkategorija, naći ćete sve što vam treba, a postavljanje oglasa je potpuno besplatno. Sve oglase možete pogledati OVDE.