(FOTO: Shutterstock)
Kada je reč o kvarovima na automobilima, istina je da se većina može sprečiti redovnim servisiranjem i samim tim, na duže staze će vam uštedeti novac. Međutim, postoje i oni na koje vlasnici ne mogu da utiču ma koliko pazili svog motornog ljubimca, i često mogu da vam izvuku iz novčanika na desetine hiljada dinara, pa čak i više. Pogledajte koji su to kvarovi na listi najgorih i najskupljih koji mogu da vas zadese:
Motor
Na prvom mestu nalazi se ono što je noćna mora svakog vlasnika automobile, nevezano da li vozi skup ili jeftiniji model autmobila. U pozadini ovakvog problema, u slučaju neodgovarajućeg održavanja često se nalazi zupčasti kaiš. Ako se ne menja na vreme, njegovo pucanje može da izazove poznati horor scenario - udaranje klipova u ventile. To može da dovede i do drugih oštećenja, između ostalog i klipova i same glave motora. Ukoliko se ovo dogodi, vlasnik može računati sa više od 1.000 evra štete u startu. To u praksi znači da je ponekada možda isplativije i jednostavnije zameniti ceo motor. Naravno, ovde se misli na korišćeni, polovni motor, pošto bi u suprotnom popravka mogla koštati i više od vrednosti celog vozila, u zavisnosti od njegove starosti.
Menjač
Automatski menjači su nekada bili retkost, ali su danas svakodnevica sve većeg broja vlasnika automobila. Postoji nekoliko vrsta od klasičnih, CVT (Continuously Variable Transmission - neprekidno promenljivi prenos), pa do brzih sofisticiranih menjača sa dvostrukim kvačilom (DCT, PDK, EDC). A svima im je, osim udobnosti korišćenja u svakodnevnoj vožnji, zajednička još jedna stvar: ako se pojave ozbiljni problemi, popravke su jako skupe, a ako ostanu ispod deset hiljada dinara, vlasnik se gotovo može smatrati srećnikom. Jer ponekad popravka nije moguća, već je jedino rešenje zamena celog sklopa koji se u slučaju popravljenog može računati na desetine hiljada dinara, a novi menjač ponekad i više od 100.000 dinara. Uzroci kvarova mogu biti nedovoljna količina ulja u menjaču, neredovan servis i slično.
Diferencijali
Osnovni zadatak diferencijala je da omogući okretanje točkova na istoj osovini različitim brzinama i zahteva pravilno podmazivanje za njihovo normalno funkcionisanje. Ovde je najbitnije da radite redovan servis, kao i da menjate ulje u propisanim intervalima ili i češće ukoliko se radi o službenim vozilima koja su češće korišćena i teža od privatnih. Uglavnom su troškovi zaista mali, ali ako popravka nije moguća, a imate tu nesreću da čak ni na otpadu ne nađete ništa prikladno, bićete primorani na kupovinu novog diferencijala.
Kompresori klima uređaja
Ako je problem kod klima uređaja jedan od onih standardnih i očekivanih, kao što je nedovoljan nivo ulja ili gasa u sistemu, što se događa s vremenom i eksploatacijom, rešenje je relativno jednostavno i finansijski prihvatljivo.
Provera pritiska, izvlačenje ostataka starih tečnosti i dopuna novim, kao i zamena filtera i dezinfekcija dovoljni su u većini slučajeva. Međutim, ako dođe do većih problema, kao što je potpuno začepljenje sistema, u najtežem slučaju biće nužna kompletna zamena kompresora, a takva operacija može da staje i više od 1.000 - 1.500 evra.
Vazdušni jastuci
Za razliku od svega ostalog na listi, vazdušni jastuci ne zavise od održavanja, ali se neće sami ni pokvariti. Ipak, njihova zamena spada u neke od najskupljih troškova.
Jastuci se menjaju novim ako su originalni aktivirani, odnosno u slučaju sudara, što je već samo po sebi ogroman trošak, pogotovo ako je vozač taj koji je odgovoran nema osiguranje. Problem je u tome što se ovaj deo nikada ne menja sam od sebe već tu spadaju i delovi ili cela armatura, kaiševi, senzori, kao i upljavljačka jedinica koja ne ide ispod 10 hiljada, a može da se kreće i do 45, 50 hiljada dinara.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji. Oglašavanje na našem sajtu je potpuno besplatno. Iskoristi priliku da na jednostavan način zaradiš, kao i da pronađeš šta god da ti je potrebno.