19.05.2022.
Statistika prodatih automobila u prva tri meseca 2022. godine
U novom Sasomange blogu predstavljamo vam statistiku prodatih automobila u prva tri meseca ove godine, analiziramo kako se prodaja kreće u odnosu na prethodni period, ali i koji su najtraženiji automobili na našem tržištu.
(FOTO: Mondo/Tamara Sekulović, Shutterstock)
Svedoci smo poslednjih nekoliko meseci da su novi automobili sve skuplji, na veliki broj modela čeka se i po pola godine, cene goriva “probijaju plafon”, ali prodaja na tržištu Srbije, uprkos pojedinim predviđanjima, nije opala, čak je nešto veća u odnosu na isti period prošle godine.
U prva tri meseca 2022. godine prodato je 5.019 novih automobila, što je približno prometu ostvarenom u istom periodu 2021. godine, kada je broj novih automobila iznosio 4.997. Prema podacima jednog domaćeg auto sajta, kada ovakve rezultate uporedimo sa prvim kvartalom 2020. godine, primetan je rast prodaje u tekućoj godini od 11 odsto, koji nedvosmisleno ukazuju na oporavak tržišta novih automobila od inicijalnog udara korona krize.
Kada je reč o gorivu, kupci novih automobila su u prvom kvartalu ove godine, odnosno u prva tri meseca, najviše kupovali benzince – neverovatnih 60 odsto prodatih novih automobila. Na drugom mestu su dizelaši sa 19,82 odsto, dok su hibridna vozila treća po prodaji sa 15,06 odsto.
Takođe, nimalo ne iznenađuje podatak da je najprodavaniji brend novih automobila u tekućoj godini svima nam omiljena “Škoda”, a redom je slede: Toyota, Hyundai, Fiat i Dacia. Škoda je zabeležila najimpresivniji rezultat, a kada se prodaja uporedi sa 2020. godinom, zabeležen je rast od oko 20 procenata. Rast beleže i Fiat, Toyota, Kia, Hyundai i Volkswagen, dok nešto slabije brojke beleže Renault i Opel.
Što se modela tiče, Škoda Octavia je iz godine u godinu najprodavaniji model na našim prostorima, a Škoda je ponovila ovaj uspeh u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj. U Istočnoj Evropi, generalno gledano, svake godine se isporuči impresivan broj “Škoda”, dok su globalno najtraženiji modeli u prvom kvartalu ove godine bili “Octavia” i “Karoq”.
Kada govorimo o premijum segmentu, kod nas su prvi na listi najvoljenijih Audi, BMW i Mercedes-Benz, odnosno nemačka premijum trojka, ali ipak, kada vidimo brojke, jasno je da većina može samo da ih voli, dok ih manjina kupuje.
Podsetimo, u Srbiji je tokom 2021. godine prodato 30.416 novih automobila, što je 16 procenata više nego 2020. godine. Rezultati bi bili bolji da pored pandemije nije bilo problema sa nestašicom vozila na tržištu, a kada je reč o najpopularnijim automobilima, protekle godine najtraženiji su ponovo bili Fiat i Škoda.
Međutim, situacija sa ratom u Ukrajini sada je dodatno pogoršala već uveliko problematičnu proizvodnju novih vozila izazvanu nestašicom elektro komponenti. U ovom trenutku se čini da će se i u narednom periodu dosta dugo čekati na isporuku vozila, pa bi potencijalni kupci, odnosno vozači koji žele da nabave nov automobil, trebalo da se pripreme na takav scenario. U mesecima koji su pred nama dosta je neizvesno u kojem pravcu će se tržište razvijati, iako je domaće tržište u ovoj godini, koliko vidimo, stabilno po broju prodatih vozila.
Celokupnu ponudu novih automobila na Sasomange sajtu možeš da pogledaš OVDE.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji. Oglašavanje na našem sajtu je potpuno besplatno. Iskoristi priliku da na jednostavan način zaradiš, kao i da pronađeš šta god da ti je potrebno.
(Marija Ivetić)