04.06.2021.
VEĆI TROŠKOVI ZA HILJADE VOZAČA U SRBIJI! Mnogima omiljeni automobili odlaze u prošlost i to će da nas KOŠTA
U novom Sasomange blogu čitajte koji su to veći troškovi za vozače koji dolaze.
(FOTO: Shutterstock)
Kako kod nas, tako i u svetu, vozači nove generacije, baš kao i proizvođači automobila, drže se stanovišta da su manuelni menjači totalno prevaziđeni. Zato automobili koji poslednjih godina napuštaju fabrike poseduju automatske menjače koji pružaju posebnu udobnost u vožnji, naročito u gradskim sredinama gde se pribegava čestim promenama tempa, kočenjima i zaustavljanju na semaforima.
Iako manuelno menjanje brzina nije neka nauka, mnogim vozačima, naročito početnicima, ovaj proces može da deluje kao nuklearna fizika, a ukoliko ste neiskusan vozač velika je verovatnoća da bi vožnja po uzbrdicama mogla da vam predstavlja problem ukoliko imate vozilo sa manuelnim prenosom.
Ipak, na hiljade vozača u Srbiji i dalje se “kune” u ručni menjač, pa mnogi kupci polovnjaka uporno biraju modele automobila sa ovim menjačem. Posebno se to odnosi na starije vozače koji su navikli na starije modele automobila i koji će uvek radije izabrati manuelni menjač. S druge strane, vozila sa automatskim menjačem u Evropi ima znatno više, dok u Americi manje od pet odsto novoprodatih putničkih vozila poseduje manuelni menjač.
Uz širenje električnih vozila i hibrida, automobili koji su opremljeni ručnim mjenjačem čine mali postotak prodaje preko velike bare zahvaljujući lakoći vožnje koja je glavna prednost automatika. Samo sednete, ubacite u D, nakrivite kapu i bezbrižno vozite.
Kada tome pridodamo i da jedan od snažnih aduta automobila sa ručnim menjačem koji se sagledava u manjoj potrošnji goriva, polako kreće da slabi sa razvojem modernih automatika koji tu razliku smanjuju ili brišu, situacija je jasna.
Portal Automotive News Canada nedavno je najavio da bi pojava sigurnosnih tehnologija mogla da ubrza izbacivanje ručnih mjenjača iz maltene svih automobila. Prema sprovedenim istraživanjima, sistem automatskog kočenja u slučaju nužde mnogo jednostavnije funkcioniše s automaticima.
Tehnika automatskog kočenja, posebno s ostalim aktivnim sigurnosnim sistemima, mogla bi presuditi ručnim mjenjačima jer sa njima ti sistemi ne rade jednako dobro. Svi su zato izgledi da će uskoro u našoj zemlji automobili sa manuelnim menjačem otići u istoriju, ali i izgledi da ćemo za njihovu popravku morati da izdvajamo znatno više novca.
Popravka ili zamena automatskog menjača kod novijih i skupljih automobila ume lako da košta toliko da se svakom običnom čoveku zavrti u glavi od tražene sume. Kod automatika je, bez sumnje, neuporedivo teže naći uzrok problema nego kod manuelnog jer ovi prvi imaju na stotine, neretko i više od hiljadu komponenti. Kod njih nema “krpljenja” na koje su mnogi navikli, komponente su spojene u celine, a u servisu moraju da obave detaljnu proveru kako bi utvrdili kvar i zamenili deo koji je, kao po pravilu, papreno skup. Valja znati da čak i mala neispravnost vremenom može da izazove ozbiljan problem, pa je popravka, koliko god želeli da je odložite, sa svim troškovima neophodna u istom momentu.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji - bilo da tražite stvari za uređenje doma, bilo da ste u potrazi sa novim autom ili planirate kupovinu nove nekretnine: u preko 90 kategorija i potkategorija, naći ćete sve što vam treba, a postavljanje oglasa je potpuno besplatno. Sve oglase možete pogledati OVDE.