21.10.2021.
Audi, BMW ili Mercedes? Samo jedan može biti #1
Odgovor na pitanje koji auto je danas broj jedan i zašto - Audi, BMW ili Mercedes, saznaćete u novom Sasomange blogu.
- Sasomange tips
(FOTO: Shutterstock)
Kada pričamo o najboljima od najboljih, sam vrh drži nemačka trojka - Audi, BMW i Mercedes, ali ko je broj 1?
Čuvena trojka već se godinama bori za tron najprodavanije premium marke, a baš zato podjednako dobro drže nivoe kako kad je u pitanju dizajn, tako i kad se radi o inženjeringu i kvalitetu. Visok nivo kompetencije takođe otežava izbor između njih, a sve tri marke proizvode oko 50 različitih modela čime su pretekli sve konkurente i postali najprodavaniji proizvođači luksuznih automobila na svetu.
U takmičenju su se istakla tri večita rivala: Audi A8, BMW serije 7 i Mercedesova S-Klasa.
Jedna od bitnih stavki u ovom uporednom testu je cena. Verovali ili ne, najjeftinija je serija 7, sledi A8, a najskuplja je S-Klasa.
Mercedesov predstavnik je najbolji i u pogledu spoljnog dizajna, dok ulaskom u kabinu stvari postaju malo izazovnije. Sa tehnološke strane Mercedes je broj 1, kvalitet završne obrade enterijera je na strani BMW-a, a Audi je stilski najbolje pogođen.
Na kraju dolazimo i do vozne dinamike. Finalni pobednik je Mercedes, sledi Audi, i na trećoj poziciji je BMW.
Ipak, ne smemo zanemariti da BMW u svom portfoliju ima čak 62 priznanja za "Motor godine" u različitim kategorijama, s tim što je apsolutni pobednik bio sedam puta. Audi/VW, primera radi, ima uknjiženih 36 titula, a Mercedes-Benz tek 13.
Prodaja
Takođe, situacija se menja iz godine u godinu, ali uprkos drugačijem prikazu, Mercedes godinama unazad odnosi pobedu za pobedom, ali ne još zadugo. BMW je prošle godine registrovao 2.125.026 vozila ili 1,8% više nego godinu pre. Mercedes je pak dosegao 2.310.185 primeraka u istom razdoblju i zabeležio godišnji rast od 0,9%. Recimo i da je Audi godinu skončao na manje od dva miliona. Zabeležio je pad od 3,5%, odnosno isporučio je 1.812.500 vozila. Pogledamo li rezultate performance marki, situacija je sledeća. BMW-ovo M odeljenje je prošle godine isporučilo čak 102.780 automobila ili neverovatnih 27,2% više u odnosu na godinu pre. Mercedes-AMG s najvećom performance gamom u svetu je bio opet bolji s ukupno 118.204 primeraka. No nastavi li BMW ovako, jasno je da će AMG izgubiti titulu.
Najprodavaniji M modeli modeli su X3 M40i, M2, i M5.
A šta je sa održavanjem?
Kada kupite automobil iz vrhunske klase znate da vas pored cene samog vozila čekaju i visoki troškovi redovnih servisa. Takođe i rezervni delovi su znatno skuplji u odnosu na neke konkurente. Ali koji od tri nemačka vodeća brenda je najskuplji za održavanje?
Ipak, popravke A3, A4 i A6 su skuplje od njihovih ekvivalenata BMW -a i Mercedesa. Najveći jaz nastaje kada uporedite Mercedes-Benz C-klasu sa Audijem A4 koji se pokazao 39 odsto skupljim. Vest nije mnogo bolja ni kada Audi A4 uporedite sa BMW-om serije 3 – koji je 28 odsto jeftiniji. Audi je u stvari najjeftiniji za upravljanje i oslanjanje, elektriku i baterije. Poređenja radi, Mercedesi su najskuplji za električne radove i rad na baterije, jer su 17 odsto skuplji od Audija. Ipak, pojedinačni tipovi popravke otkrivaju neke zanimljive činjenice: Audi je zapravo najjeftiniji za promenu kambelta u poređenju sa Mercedesom i BMW-om koji umesto lamela koriste lanac razvodnog mehanizma, a iako su pouzdaniji, obično su skuplji delovi. Mercedes je takođe bio najskuplji kada je u pitanju zamena kvačila, dok Audi "šije" za popravku menjača, dokazujući da je najskuplji od sve tri prestižne marke, nevezano o kojoj vrsti menjača se radi.
Zapravo, veći računi za popravke za Audi tek dolaze nakon pet godina. Kao što znate, popravke, poput lamela, kvačila, menjača i pumpe za gorivo, nisu potrebne kada je automobil star samo nekoliko godina. Razlika između ove tri marke postaje očigledna nakon otprilike 5 godina. Audi je u ovom trenutku skuplji za oko 89 evra od Mercedesa i za oko 30 evra skuplji od BMW-a, jer generalno važi smanjenje troškova popravki nakon osam godina i za BMW i za Mercedes-Benz.
Kada pregledate oglase polovnih automobila, a na sasomange.rs imate više nego širok izbor automobila i njihovih delova, dolazi se do veoma konkretne računice. Verovali ili ne, ovde je BMW je najjeftiniji, dok je Mercedesova S klasa najskuplja.
Ne zaboravite još jednu stvar - u narodu se kaže da nov automobil izgubi 30% svoje vrednosti čim ga vlasnik odveze iz salona. Nije toliko drastično, ali ova izjava nije daleko ni od prakse. Poslednja istraživanja pokazuju da u prvih pet godina automobil gubi čak 52% vrednosti. Kada je u pitanju klasa, vrednost najviše pada luksuznim automobilima poput Audija A8 ili BMW Serije 7, koji gube čak 61% vrednosti u prvih pet godina.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji - bilo da tražite stvari za uređenje doma, bilo da ste u potrazi sa novim autom ili planirate kupovinu nove nekretnine: u preko 90 kategorija i potkategorija, naći ćete sve što vam treba, a postavljanje oglasa je potpuno besplatno. Sve oglase možete pogledati OVDE.