(FOTO: MONDO/STEFAN STOJANOVIĆ)
Ono što pokazuje istraživanje konsultantske kuće McKinsey je podatak da su mlađi ljudi, kada je u pitanju prevoz, skloniji javnom prevozu i biciklima, na primer.
Kako bi se stekao bolji uvid 4.000 ljudi u Nemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji je upitano kako trenutno putuju i koje vrste mobilnosti žele da koriste u budućnosti.
Ono što je uočenmo kao određena pravilnost je sledeće - što su ispitanici mlađi, to ređe poseduju lično vozilo.
Dok je 77 odsto vlasnika automobila i dalje među onima starijim od 45 godina, samo 42 odsto onih ispod 30 poseduje automobile. S druge strane, drugi oblici mobilnosti kao što je javni prevoz (20 odsto) su mnogo popularniji nego kod starije generacije.
Posebno je zanimljivo to da je samo devet odsto ispitanika starijih od 45 godina reklo je da koristi autobus i voz. Da li bi ovi podaci trebalo da budu iznenađenje? Zapravo i ne, jer mnogi mladi ljudi zbog obrazovanja ili studija ne mogu da priušte sopstveni automobil. Naravno sve to se menja sa godinama.
Mekinzijeva studija je posebno fokusirana na generaciju Z, odnosno ljude rođene između 1995. i 2010. godine. Trebalo bi nagčasiti da je 32 odsto ispitanika izjavilo da želi u budućnosti da više vozi svoj automobil. Doduše 31 odsto želi da smanji upotrebu automobila. Zajednička mobilnost, kao što su taksi, deljenje automobila i usluge prevoza kao što su Uber, FreeNow i Bolt, takođe su veoma popularne.
Šta su favoriti generacije Z kada je u pitanju prevoz? To su - javni prevoz (43 odsto) ali i bicikli i električni automobili.
Svi vi koji želite sebi ili nekome da kupite automobil, nov ili polovan, posetite naš sajt klikom OVDE i sigurni smo da ćete naći četvorotočkaša baš po vašoj meri.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji. Postavka oglasa na našem sajtu je potpuno besplatna i možeš objaviti neograničen broj oglasa. Iskoristi priliku da na jednostavan način zaradiš, kao i da pronađeš šta god da ti je potrebno.
(Petar Latinović)