27.02.2024.
Šta je Infostan, šta obuhvata i kako se plaća račun za Infostan? Detaljan vodič, saveti, cene i odgovori na sva pitanja
Šta i kako plaćamo infostanu, kako se formira cena, koja je njegova uloga, kako izgleda račun... Odgovore na ova, ali i sva druga najčešća pitanja vezana za usluge infostana saznajte u ovom sveobuhvatnom vodiču.
(FOTO: MONDO/UROŠ ARSIĆ/STEFAN STOJANOVIĆ)
Šta je Infostan i koja je njegova uloga?
Infostan je javno komunalno preduzeće koje predstavlja integralni deo komunalnog sistema Grada Beograda. Glavna delatnost ovog preduzeća je objedinjena naplata komunalnih usluga. U praksi, ovo znači da Infostan omogućava građanima da na jednom mestu izmire sve svoje komunalne obaveze, što znatno pojednostavljuje i ubrzava ovaj, inače komplikovan, proces.
Važno je napomenuti da cene komunalnih usluga ne određuje Infostan, već javna preduzeća koja pružaju te usluge, dok Skupština grada Beograda daje saglasnost na promene cena. Infostanova uloga je isključivo u naplati tih usluga. Umesto da građani obilaze različite institucije za plaćanje vode, struje, grejanja i slično, sve se može obaviti preko jednog računa koji izdaje Infostan.
Šta sve obuhvata uplatnica Infostana?
Grejanje i zagrevanje vode
Ovu uslugu pruža Javno komunalno preduzeće "Beogradske elektrane", dok se obračun i naplata vrše preko JKP "Infostan tehnologije".
Cena grejanja i zagrevanja vode se obračunava na osnovu raspodeljene toplotne energije i instalisane snage. Konkretno, cena grejanja iznosi 119,39 dinara po metru kvadratnom, dok se instalisana snaga naplaćuje 11,62 dinara po kilovat času dnevno ili 1,24 dinara po metru kvadratnom dnevno. Za toplu vodu cena se formira dodavanjem iznosa naknade za zagrevanje vode na isporučenu količinu hladne vode.
Potrošnja toplotne energije se obračunava za prethodni mesec. Ovo znači da će se na vašem računu za februar, na primer, naći podaci o potrošnji za januar. Cena utrošene toplotne energije je 7 dinara po kilovat času.
Hladna voda, kanalizacija i pogonska spremnost sistema
Ove usluge pruža JKP "Beogradski vodovod i kanalizacija", a naplata se vrši preko JKP "Infostan tehnologije".
Cena hladne vode se obračunava na osnovu potrošnje izražene u kubnim metrima. Aktuelna cena je 59,46 dinara po kubnom metru sa PDV-om. Ovaj iznos se dalje raspodeljuje prema kriterijumu koji utvrđuje Skupština stambene zajednice.
Kada je reč o kanalizaciji, cena je 24,04 dinara po kubnom metru. Pored toga, postoji i stavka za pogonsku spremnost sistema koja se naplaćuje fiksno i iznosi 130,68 dinara.
(FOTO: Promo)
Sakupljanje i transport komunalnog otpada
Ovu uslugu pruža JKP "Gradska čistoća".
Naknada za sakupljanje i transport komunalnog otpada za domaćinstva iznosi 5,61 dinar po metru kvadratnom. Ako se plaća paušal po kanti, onda iznosi 387,20 dinara po domaćinstvu.
Za ostale korisnike cena je 16,50 dinara po metru kvadratnom, dok se za poslovne prostore plaćaju fiksne naknade koje variraju i iznose od 1.177 do 2.211 dinara. Za poslovne prostore veće od 30m2 naplaćuje se 26 dinara po metru kvadratnom.
Odlaganje komunalnog otpada
Ovu uslugu pruža Beo čista Energija.
Za domaćinstva kod kojih se komunalni otpad odlaže u individualne kante od 240 litara cena iznosi 74,80 dinara po domaćinstvu. Ako se koriste kante od 120 litara, cena je 37,40 dinara po domaćinstvu.
Za ostale korisnike cena odlaganja komunalnog otpada iznosi 2,70 dinara po metru kvadratnom. Što se tiče poslovnih prostora sistem naplate je sličan kao i kod sakupljanja i transporta otpada. Za poslovne prostore manje od 30m2 utvrđena je fiksna cena koja varira od 192,40 do 361,30 dinara u zavisnosti od grupe u koju preduzetnik spada. Za prostore veće od 30 kvadratnih metara, cena je 4,16 dinara po metru kvadratnom.
Zakupnina, održavanje zgrade sa i bez lifta i čišćenje zgrade
Ova stavka na računu Infostan obuhvata više različitih usluga koje pruža Javno preduzeće "Gradsko stambeno" koje je zaduženo za stanove i garaže u fondu ovog preduzeća, kao i za neprofitne i zakupnine za izbeglice.
Kada je reč o održavanju zgrade, cena se razlikuje u zavisnosti od toga da li zgrada ima lift ili ne. Za zgrade sa liftom, cena održavanja iznosi 17,12 dinara po metru kvadratnom stana. Za zgrade bez lifta, cena je 10,72 dinara po metru kvadratnom stana. Za stanove u kojima se odvija poslovna delatnost, cena je 34,25 dinara po metru kvadratnom sa liftom i 21,43 dinara po metru kvadratnom za zgrade bez lifta.
Čišćenje zgrade takođe spada pod nadležnost JP "Gradsko stambeno", a cena za čišćenje zgrade na Infostan računu iznosi 217,91 dinara po stanu.
Zajednička električna energija
Ova stavka se odnosi na potrošnju električne energije u zajedničkim prostorijama stambene zgrade. Pružalac ove usluge je "EPS distribucija doo".
Cena se utvrđuje tako što se ukupna potrošnja na mernom instrumentu pomnoži sa cenom u dinarima po kWh. Nakon toga, dobijeni iznos se raspodeljuje na posebne delove zgrade prema kriterijumu koji utvrđuje Skupština stambene zajednice. Ovi kriterijumi mogu biti broj članova domaćinstva ili površina prostora koji se koristi.
Dimničarske usluge
Dimničarske usluge su specifična stavka na računu Infostan koja se odnosi na održavanje i bezbednost stambenih objekata. Pružalac ovih usluga je "Dimničar AD".
Trenutna cena za dimničarske usluge iznosi 1,383 dinara po metru kvadratnom stana. Ova usluga je obavezna i odnosi se na redovno čišćenje i održavanje dimnjaka, što je ključno za bezbednost stanara.
Tekuće i investiciono održavanje zgrade i naknada upravniku
Ova stavka na računu Infostan obuhvata troškove koji se odnose na održavanje zgrade. Odluke o vrstama i iznosima naknada donosi skupština stambene zajednice, a naplatu vrši JKP "Infostan tehnologije".
Stambena zajednica ne može propisati niži iznos za troškove održavanja zajedničkih delova zgrade i zemljišta za redovnu upotrebu zgrade od onog koji je utvrđen odlukom, a minimalni iznosi su sledeći:
- za stan i poslovni prostor u zgradi bez lifta 360,85 RSD;
- za stan i poslovni prostor u zgradi sa liftom 469,11 RSD;
- za garažu 216,51 RSD;
- za garažne boksove i garažna mesta 144,34 RSD;
- za samostalne delove zgrade (prostorije sa tehničkim uređajima, transformatorske stanice, skloništa) 216,51 RSD.
Kada je reč o investicionom održavanju zajedničkih delova zgrade, minimalna visina iznosa izdvajanja je takođe precizno utvrđena. Ovaj iznos je definisan u apsolutnom iznosu po kvadratnom metru površine posebnog ili samostalnog dela zgrade.
- po kvadratnom metru stana ili poslovnog prostora za zgrade bez lifta starosti do 10 godina u iznosu od 3,13 RSD, starosti od 10 do 20 godina u iznosu od 4,69 RSD, starosti od 20 do 30 godina u iznosu 6,25 RSD i starosti od 30 godina 7,82 RSD;
- po kvadratnom metru stana ili poslovnog prostora za zgrade sa liftom starosti do 10 godina u iznosu od 4,07 RSD, starosti od 10 do 20 godina u iznosu od 6,10 RSD, starosti od 20 do 30 godina u iznosu od 8,13 RSD i starosti od 30 godina u iznosu od 10,16 RSD;
- po kvadratnom metru garaže kao posebnog dela zgrade, starosti do 10 godina u iznosu od 1,25 RSD, starosti od 10 do 20 godina u iznosu od 1,88 RSD, starosti od 20 do 30 godina u iznosu od 2,50 RSD i starosti od 30 godina u iznosu od 3,13 RSD;
- po kvadratnom metru garažnog boksa i garažnog mesta kao posebnog dela zgrade starosti do 10 godina u iznosu od 1,88 RSD, starosti od 10 do 20 godina u iznosu od 2,81 RSD, starosti od 20 do 30 godina u iznosu od 3,75 RSD i starosti od 30 godina u iznosu od 4,69 RSD;
- po kvadratnom metru samostalnog dela zgrade (prostorije sa tehničkim uređajima, transformatorske stanice, skloništa) starosti do 10 godina u iznosu od 1,88 RSD, starosti od 10 do 20 godina u iznosu od 2,81 RSD, starosti od 20 do 30 godina u iznosu od 3,75 RSD i starosti od 30 godina u iznosu od 4,69 RSD.
Naplaćena sredstva se prenose na tekući račun stambene zajednice, koja samostalno odlučuje o svrsi i dinamici njihovog trošenja.
(FOTO: MONDO/STEFAN STOJANOVIĆ)
Tekuće i investiciono održavanje lifta
Održavanje lifta se vrši prema pojedinačnom ugovoru sa stambenom zajednicom. Pružaoci usluge su različita preduzeća, među kojima su "Pan lift d.o.o.", "Kosmaj d.o.o.", "Kone d.o.o." i drugi.
Često postavljana pitanja
U ovom odeljku teksta pročitajte odgovore na neka od najčešćih pitanja koja imaju korisnici Infostana.
- Kako se podnosi reklamacija?
- Zašto mi je račun za vodu uvećan?
- Koji je postupak za plaćanje utuženih dugova?
- Postoji li opcija plaćanja zaostalih dugova na rate?Kako funkcioniše reprogram?
- Kako funkcioniše reprogram?
- Da li postoje dodatni popusti za one koji redovno plaćaju?
- Da li možemo da bacimo račune ako nemamo dugovanja?
- Koji je rok za uplatu?
- Zašto je dug prikazan na računu iako smo izmirili sve obaveze?
- Ko određuje cene?
- Kako da ažuriramo svoje podatke?
- Koje popravke u stanu vrši JKP "Infostan tehnologije"?
- Ko je zadužen za merenje potrošnje isporučene toplotne energije i kako se to radi?
- Ko i po kojem kriterijumu raspodeljuje potrošenu toplotnu energiju na nivou zgrade? Kako možemo proveriti očitavanja sa instaliranih mernih uređaja?
- Šta znači stavka "grejanje-instalisana snaga" na računu, kako se utvrđuje i kako se obračunava?
- Ko vrši obračun raspodeljene toplotne energije i kako se vrši korekcija računa?
- Da li na uplatnici potrošnja toplotne energije odgovara mesecu za koji je izdat račun?
- Kako funkcionišu termostatski ventili i zašto neki radijatori rade samo na određenim podeocima?
- Zašto je potrošnja toplotne energije veća nego prethodnog meseca, iako su termostatski ventili ostali na istom podeoku?
- Ko je odgovoran za održavanje sistema grejanja nakon što je zgrada uvedena u Sistem objedinjene naplate?
- Da li promene grejnih tela u susednim stanovima mogu uticati na visinu računa u ostalim stanovima?
1. Kako se podnosi reklamacija?
Ako ste naišli na sporne iznose na računima za komunalne usluge i naknade postoji nekoliko kanala kroz koje možete da podnesete reklamaciju. Na prvom mestu, možete se obratiti direktno u ekspoziturama JKP “Infostan tehnologije”. Alternativne opcije uključuju pozivni centar na broj 11011, slanje pošte ili mejla. Takođe, imate mogućnost da reklamacije podnesete direktno u komunalnim preduzećima koja su vam isporučila navedene usluge. Važno je napomenuti da o opravdanosti reklamacije odlučuju isključivo davaoci komunalnih usluga.
2. Zašto mi je račun za vodu uvećan?
Ukoliko primetite da je vaš račun za vodu neočekivano visok, razlozi mogu biti različiti. Najčešće je reč o povećanoj potrošnji, koja se meri na osnovu parametara koje JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ dostavlja na mesečnom nivou. Ako smatrate da je račun neopravdano visok, imate pravo da podnesete reklamaciju. Ova reklamacija može se podneti u ekspoziturama JKP “Infostan tehnologije” ili direktno u JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“. U slučaju da vaša reklamacija bude uvažena, dobićete račun sa korigovanim iznosom.
3. Koji je postupak za plaćanje utuženih dugova?
Građani koji imaju dugove po pravosnažnim presudama suda, kao i po donetim Zaključcima o izvršenju kod javnih izvršitelja, trebalo bi da se obrate ekspoziturama JKP “Infostan tehnologije” ili Službi za prinudnu naplatu koja se nalazi u Danijelovoj 33. Tamo će dobiti uplatnicu sa ukupnim iznosom duga, koji uključuje i kamate i troškove. Osim toga, postoji i opcija elektronske komunikacije putem mejla na adresi [email protected].
4. Postoji li opcija plaćanja zaostalih dugova na rate? Kako funkcioniše reprogram?
Za građane koji imaju zaostale dugove postoji mogućnost plaćanja na rate, ali pod određenim uslovima. Naime, od 1. novembra 2023 godine do 30. aprila 2024. sprovešće se akcija reprograma duga za korisnike komunalnih usluga, a to se odnosi na sve građane, koji će sada imati mogućnost da izmire dugovanja dospela do 31. avgusta 2023. godine i to na više mesečnih rata.
Pored toga, njima će biti otpisane kamate i umanjen glavni dug i do 20 odsto.
Ono što je posebno istaknuto, jeste da se ovim reprogramiranjem dugovanja zaustavlja obračun kamate, ali obustavlja se i postupak izvršenja ukoliko je započet
(FOTO: Shuttestock)
5. Kako funkcioniše reprogram?
Građani će moći da odaberu broj mesečnih rata, uz umanjenje glavnog duga i otpis kamate.
Ukoliko građani dug otplate odjednom, on im se umanjuje za 15 odsto, ukoliko odluče da dug plate na tri rate, iznos im se umanjuje za 12 odsto. Oni koji prihvate da dug otplate na šest rata, umanjiće svoj dug za 10 odsto, dok se za plaćanje na 12 rata od računa oduzima pet odsto od glavnog duga.
Dobra vest za korisnike socijalnih davanja je što će moći da reprogramiraju dug na maksimalno 60 mesečnih rata, uz otpis kamate i umanjenje za 20 odsto od glavnog duga.
Za dug do 30.000 dinara omogućeno je plaćanje na 12 mesečnih rata, na 24 rate se reprogramira dug od 30.000 do 50.000 dinara, dug od 50.000 do 200.000 dinara se reprogramira na 48 rata dok je za dug veći od 200.000 dinara omogućeno plaćanje na 60 rata.
Penzionerima je obezbeđeno plaćanje duga na maksimalno 60 mesečnih rata, uz otpis kamate i umanjenje za 20 odsto od glavnog duga. Broj rata je regulisan u zavisnosti od visine ukupnog duga, kao i korisnika socijalnih davanja.
6. Da li postoje dodatni popusti za one koji redovno plaćaju?
Ako redovno izmirujete svoje račune za komunalne usluge, JKP “Infostan tehnologije” vam nudi mogućnost dodatnih popusta. Na osnovu vaše istorije plaćanja, moguće je ostvariti popust u iznosu od 5%, 6% ili 7%. Na primer, ako šest meseci kontinuirano koristite popust pri plaćanju, možete ostvariti popust od 6%, dok se popust od 7% obračunava onima koji popust koriste godinu dana u kontinuitetu. Ovi popusti se automatski obračunavaju i iskazuju se na vašem mesečnom računu.
7. Da li možemo da bacimo račune ako nemamo dugovanja?
Ukoliko ste izmirili sve svoje obaveze i nemate dugovanja imate pravo da zatražite overenu potvrdu o tome. Ovu potvrdu možete dobiti u bilo kojoj ekspozituri ili direktno u sedištu JKP „Infostan tehnologije”. Na ovaj način, osiguravate sebe od mogućih nesporazuma u budućnosti i imate pisani dokaz da ste izmirili sve svoje obaveze.
8. Koji je rok za uplatu?
Datum dospeća za uplatu računa jasno je naznačen na uplatnici koju dobijate svakog meseca. U suštini, rok za plaćanje računa je kraj tekućeg meseca. Nakon tog datuma, JKP “Infostan tehnologije” ima pravo da zaračuna zateznu kamatu. Takođe, ako se pokrene postupak prinudne naplate preko javnih izvršitelja, naplaćuju se i dodatni troškovi.
9. Zašto je dug prikazan na računu iako smo izmirili sve obaveze?
Ako na vašem računu vidite iskazan dug, a znate da ste izmirili sve obaveze, razlog je najverovatnije u vremenskom preseku stanja koji JKP „Infostan tehnologije“ vrši svakog 20. dana u mesecu. Ako ste uplatu izvršili posle ovog datuma, ona će se regularno proknjižiti, ali se neće odmah videti na računu. Nema razloga za brigu, jer će se vaša uplata reflektovati na narednom računu.
10. Ko određuje cene?
Kada je reč o cenama komunalnih usluga i naknada, važno je znati da JKP “Infostan tehnologije” ne određuje cene. Umesto toga, cene određuju komunalna preduzeća koja isporučuju usluge korisnicima. Osim toga, konačnu reč ima Skupština grada Beograda, koja daje saglasnost na promenu cena. Dakle, cena koju vidite na računu je rezultat odluka ovih institucija.
11. Kako da ažuriramo svoje podatke?
Ako imate potrebu da promenite neke od svojih podataka, postupak je jednostavan ali zahteva određene dokumente. Na primer, ako je u pitanju promena vlasništva ili broja članova domaćinstva, potrebno je podneti odgovarajuće dokaze kao što su Ugovor o kupoprodaji ili Ostavinsko rešenje. Ove promene se mogu prijaviti direktno u JKP “Infostan tehnologije”. Takođe, za promene koje se tiču određene usluge (npr. površine za grejanje), možete se obratiti direktno davaocu usluge ili preko JKP “Infostan tehnologije”.
12. Koje popravke u stanu vrši JKP "Infostan tehnologije"?
JKP “Infostan tehnologije” ne vrši popravke u stambenim jedinicama. Glavna funkcija JKP “Infostan tehnologije” je obračun i naplata komunalnih usluga i naknada. Kada su u pitanju popravke u vašem domu, bilo da je reč o vodovodnim instalacijama, grejanju ili električnim instalacijama, odgovorni su davaoci tih usluga. Svaki davatelj usluga ima svoj domen rada i nadležnosti i upravo su oni ti koji se bave održavanjem i popravkama.
(FOTO: Shutterstock)
13. Ko je zadužen za merenje potrošnje isporučene toplotne energije i kako se to radi?
Očitavanje potrošnje isporučene toplotne energije vrši JKP "Beogradske elektrane". Proces očitavanja se odvija u periodu od 1. do 5. dana u mesecu. Za očitavanje se koristi merni uređaj koji je ugrađen u toplotno-predajnu stanicu. Ovo je u skladu sa članovima 47. i 48. “Odluke o snabdevanju toplotnom energijom u gradu Beogradu” koji je objavljen u "Službenom listu grada Beograda", broj 43/2007. JKP "Beogradske elektrane" očitava ukupnu isporučenu toplotnu energiju na primarnom delu sistema, što predstavlja osnov za raspodelu potrošnje unutar objekta.
14. Ko i po kojem kriterijumu raspodeljuje potrošenu toplotnu energiju na nivou zgrade? Kako možemo proveriti očitavanja sa instaliranih mernih uređaja?
Raspodelu toplotne energije potrošene na nivou objekta vrše firme koje su angažovale investitori novoizgrađenih objekata priključenih na sistem daljinskog grejanja. Naziv firme i kontakt telefon možete naći na poleđini računa JKP “Infostan tehnologije”. Ove firme u periodu od dve godine od dana uvođenja u sistem redovne isporuke toplotne energije vrše raspodelu potrošnje na osnovu redovnog mesečnog očitavanja uređaja za registrovanje pojedinačne potrošnje.
Nakon isteka dve godine, za nastavak naplate prema očitanim i raspodeljenim vrednostima, neophodno je formirati Skupštinu stambene zajednice koja će sklopiti Ugovor o nastavku usluge očitavanja i raspodele.
Provera očitavanja uređaja za raspodelu potrošnje može se obaviti kontaktiranjem firme koja vrši raspodelu. Firma će dostaviti izveštaj na osnovu koga se može videti kako je došlo do raspodele potrošnje prikazane na računu JKP “Infostan tehnologije”
15. Šta znači stavka "grejanje-instalisana snaga" na računu, kako se utvrđuje i kako se obračunava?
Stavka "grejanje-instalisana snaga" označava instalisani kapacitet grejnih tela u objektu. Ova vrednost je određena na osnovu projektne dokumentacije koju je podneo investitor, i na temelju te dokumentacije je zaključen Ugovor o zakupu kapaciteta sa isporučiocem toplotne energije.
Cena za instalisane snage određuje se na godišnjem nivou. Za prvu grejnu sezonu, ova cena se obračunava za period od 6 meseci. Nakon toga, naplaćuje se na period od 12 meseci. JKP “Infostan tehnologije” ovu godišnju cenu preračunava na grejni dan, što znači da se u uplatnicama može javiti razlika u jediničnoj ceni za svaki mesec. Ta razlika zavisi od broja dana u mesecu, što znači da cena nije ista u mesecima sa različitim brojem dana (npr. januar i februar).
16. Ko vrši obračun raspodeljene toplotne energije i kako se vrši korekcija računa?
Obračun raspodeljene toplotne energije i instalisane snage vrši JKP “Infostan tehnologije” u ime JKP “Beogradske elektrane”. Ako imate reklamacije na raspodelu utrošene toplotne energije, trebalo bi da se obratite firmi koja je angažovana za očitavanje i raspodelu. Reklamacije na očitavanje primarnog merila podnose se direktno JKP “Beogradske elektrane”, dok se reklamacije na sam obračun podnose u JKP “Infostan tehnologije”.
Korekcija računa je moguća samo nakon konstatovanja greške u očitavanju ili raspodeli. Nakon što se greška konstatuje i ispravi, izvršiće se nova raspodela potrošnje.
17. Da li na uplatnici potrošnja toplotne energije odgovara mesecu za koji je izdat račun?
Na uplatnici potrošnja toplotne energije ne odgovara mesecu za koji je izdat račun. JKP “Beogradske elektrane” očitavaju ukupno isporučenu toplotnu energiju u periodu od 1. do 5. dana svakog meseca, i te vrednosti odnose se na potrošnju iz prethodnog meseca. Nakon što se utrošena toplotna energija raspodeli, raspodeljene vrednosti se dostavljaju JKP “Beogradske elektrane”, koje zatim podatke prosleđuju u JKP “Infostan tehnologije” za izradu i isporuku računa.
S obzirom na to da JKP “Infostan tehnologije” izrađuje račune za tekući mesec nakon 20. u mesecu, nije moguće na uplatnicama iskazivati potrošnju za tekući mesec.
18. Kako funkcionišu termostatski ventili i zašto neki radijatori rade samo na određenim podeocima?
Termostatski ventili su opremljeni numerisanim brojevima koji označavaju nivo temperature vazduha u prostoriji. Definisanje podeoka i temperature vazduha se razlikuje zavisno od proizvođača ventila. Ako je, na primer, na položaju 3 radijator hladan, to znači da je dostignuta predefinisana temperatura vazduha u prostoriji. Kada temperatura padne ispod zadate vrednosti, termostatski ventil će automatski propustiti određenu količinu tople vode sve dok se ne dostigne zadata temperatura u prostoriji.
19. Zašto je potrošnja toplotne energije veća nego prethodnog meseca, iako su termostatski ventili ostali na istom podeoku?
Ako su termostatski ventili bili podešeni na istim položajima tokom dva uzastopna meseca, ali se potrošnja toplotne energije razlikuje, to je najverovatnije zbog varijacija u spoljnim temperaturama. Za period sa nižim spoljnim temperaturama, više toplotne energije će biti isporučeno da bi se održala odgovarajuća temperatura u objektu. Različite količine toplote isporučuju se u različitim mesecima u skladu sa vremenskim uslovima.
20. Ko je odgovoran za održavanje sistema grejanja nakon što je zgrada uvedena u Sistem objedinjene naplate?
U periodu garantnog roka, koji traje dve godine od dana uvođenja zgrade u Sistem objedinjene naplate, održavanje grejnih instalacija je obaveza investitora ili izvođača radova. Tokom tog perioda, investitor je dužan da osigura ispravan rad i progrejanost celokupnog objekta. Nakon isteka garantnog roka, obaveze održavanja prelaze na stambenu zajednicu.
21. Da li promene grejnih tela u susednim stanovima mogu uticati na visinu računa u ostalim stanovima?
Izmene na instalacijama i grejnim telima nisu dozvoljene bez pisanog odobrenja isporučioca toplotne energije. Svaka promena na grejnim telima u vidu promene broja rebara na grejnim telima odražava se na potrošnju u stanovima u kojima je izvršena promena, a ne na okolne stanove.