12.04.2024.
Ne propustite rok: Poslednji dan (15.april) za prijavu za sredstva za seoski turizam!
Ministarstvo turizma i omladine Srbije raspisalo je javni poziv za dodelu sredstava podsticaja za razvoj seoskog turizma. Saznajte kako seoska turistička domaćinstva, salaši i etno kuće mogu unaprediti svoje objekte i privući više posetilaca.
Javni poziv za podnošenje zahteva za dodelu sredstava podsticaja za razvoj seoskog turizma, koji je raspisalo Ministarstvo turizma i omladine Srbije, otvoren je do 15. aprila.
Pravo na dodelu sredstava imaju seoska turistička domaćinstva, salaši i etno kuće evidentirani u informacionom sistemu E-turista za dogradnju i dodatno opremanje postojećih ugostiteljskih objekata za smeštaj.
Maksimalna visina podsticaja po projektu je 2,9 miliona dinara, uz obavezu sopstvenog učešća u iznosu od 10 odsto ukupne vrednosti investicije.
Ministarstvo podseća da je Vlada Srbije usvojila Uredbu o uslovima, načinu dodele i korišćenja sredstava podsticaja za razvoj i unapređenje ruralnog turizma, kojom se po prvi put za ovu namenu bespovratno dodeljuje 150 miliona dinara.
Kako navode, cilj je povećanje turističkog prometa kroz razvoj ruralnog turizma, što će ujedno doprineti i podsticanju ravnomernijeg regionalnog i lokalnog razvoja.
Javni poziv, objavljen je 22. februara, a svi potrebni obrasci i instrukcije za podnošenje zahteva, objavljeni su na sajtu Ministarstva turizma i omladine.
Ako još uvek niste pokrenuli seoski turizam, evo zašto je to dobro:
Razvoj seoskog turizma predstavlja izuzetnu priliku za vlasnike seoskih kuća i salaša da diversifikuju svoje prihode i iskoriste potencijal svoje imovine na najbolji mogući način. Evo nekoliko razloga zašto se vlasnicima seoskih kuća isplati ulagati u seoski turizam:
Dodatni prihodi: seoski turizam omogućava vlasnicima seoskih kuća da generišu dodatne prihode iznajmljivanjem smeštaja turistima. Ovo može biti značajan izvor prihoda, posebno u periodima visoke sezone.
Očuvanje kulturnog nasleđa: osim finansijskih koristi, razvoj seoskog turizma omogućava vlasnicima da očuvaju i promovišu tradicionalni način života i kulturno nasleđe svog regiona. Ovo može imati dugoročne pozitivne efekte na lokalnu zajednicu i identitet.
Diversifikacija ponude: razvoj seoskog turizma omogućava vlasnicima da diversifikuju svoju ponudu i prilagode je potrebama savremenih turista. Osim smeštaja, mogu ponuditi i različite aktivnosti poput obilazaka farmi, degustacija lokalnih proizvoda ili sportskih aktivnosti na otvorenom.
Veća zauzetost smeštaja: Seoski turizam može privući različite profile turista, uključujući ljude koji traže miran odmor u prirodi, porodice koje žele autentično iskustvo ili avanturiste koji traže aktivne odmore. To može dovesti do veće zauzetosti smeštaja tokom cele godine.
Dugoročna održivost: investiranje u seoski turizam može doprineti dugoročnoj održivosti seoskih zajednica, pružajući stabilne izvore prihoda i zapošljavanja. Osim toga, očuvanje prirodne sredine i tradicionalnih vrednosti može doprineti atraktivnosti destinacije i dugoročnom uspehu poslovanja.
(Izvor podataka o konkursu: Beta)
Direktorka istraživanja i razvoja proizvoda na Sasomange.rs portalu. Više od 10 godina radi na digitalnoj transformaciji, fokusirajući se na ecommerce i digitalni marketing. Iskustvo je stekla u industrijama kao što su roba široke potrošnje, telekomunikacije, mediji i oglasnici.