14.03.2025.
Etagi otkriva: Šta motiviše Ruse da ulažu u srpske nekretnine?
Srbija je postala atraktivna destinacija za ruske kupce nekretnina zbog dinamičnog tržišta i povoljnijih cena u poređenju sa zapadnim metropolama. Još jedan benefit je povoljan način života, a mnogi su prešli sa iznajmljivanja na kupovinu kako bi imali sigurnost i dugoročnu stabilnost.
- Vesti
(FOTO: Sasomange; Nemanja Nikolić)
U svetu nekretnina, praćenje tržišnih trendova ključno je za uspeh, a to najbolje potvrđuje iskustvo Dobrice Ilića, direktora agencije za nekretnine Etagi.
- Ja se nekretninama bavim već 20 godina, a najveći deo svog iskustva stekao sam na crnogorskom tržištu. Tokom tog perioda, mnogo sam radio sa ruskom klijentelom, što je bilo izuzetno aktuelno na tom tržištu.
Iako je već imao iskustva sa ruskim kupcima, događaji u poslednjih nekoliko godina izazvali su značajan porast njihovog interesovanja za tržište Srbije. Upravo ta promena, smatra Ilić, bila je ključni motiv za otvaranje agencije u Srbiji, jer je prepoznao šansu i potencijal ovog tržišta za dalji rast i razvoj.
Dobrica Ilić napominje da prati različita tržišta, a naročito ona u Evropi, tako da je imao priliku da primeti da potražnja za nekretninama u Srbiji raste.
(FOTO: Nemanja Nikolić)
- Ono što sam mogao da primetim jeste da je potražnja za nekretninama u Srbiji vrlo aktivna i da se to ne odnosi samo na Ruse već i na druge inostrane kupce. Ističe da je benefit ove lokacije očigledan, jer je Beograd ključna tačka, odnosno raskrsnica puteva, a sve to uz povoljnije cene nekretnina u odnosu na mnoge druge evropske metropole.
Kako ističe interesovanje za nekretnine je veliko, a klijentela se menja, sa sve većim interesovanjem mlađe populacije koja prilikom kupovine koristi mogućnost kredita i druge fleksibilnije opcije kako bi isplatila nekretninu. Direktor Etagi nekretnina napominje da ovi kupci zahtevaju profesionalniji i sveobuhvatniji pristup, s naglaskom na nekretnine sa ispravnim papirima, kvalitetnim okruženjem, zelenilom i životnim stilom koji kompleks pruža, a sve navedeno jeste ključni faktor koji utiče na njihovu konačnu odluku prilikom kupovine nekretnine.
Samo neki od izazova tokom poslovanja jesu to što sekundarno tržište nekretnina često ima problema sa neuknjiženim nekretninama ili nedostatkom potrebnih papira, što otežava kupovinu.
-Mi smo ruska franšiza i možemo da kažemo da je tamo što se toga tiče sve mnogo regulisanije, što čini poslovanje mnogo lakšim.
Veliki broj ruskih kupaca, koji su prethodno iznajmljivali nekretnine, sada se odlučuje za kupovinu, jer su shvatili da je to isplativije, a na kupovinu se odlučuju onda kada su sigurni da je Srbija zemlja u kojoj žele da ostanu. Njihovi zahtevi variraju, ali su obazrivi i insistiraju na jasnim informacijama o ispravnosti nekretnine, posebno kada je u pitanju novogradnja koja mora biti završena i spremna za useljenje, jer na osnovu nje dobijaju stalni boravak u Srbiji.
(FOTO: Shutterstock)
-Rusi biraju lokacije zavisno od budžeta, s posebnim interesovanjem za područja koja su dobro povezana sa centrom, ali manje popularna, poput Karaburme. Često traže i kuće dok im udaljenost iste nije problem, jer im je normalno da putuju i do sat ili dva. Ono što im je bitno prilikom kupovine kuće jeste da imaju više zelenila, da kuća ima okućnicu i lepo dvorište i da im je u tom smislu prijatno.
Naš sagovornik navodi da investiranje u Srbiju predstavlja pametan potez, jer su cene nekretnina, iako na prvi pogled mogu izgledati visoke, i dalje povoljnije u odnosu na druge evropske metropole. S obzirom na predstojeći EXPO 2027. i brojne pozitivne promene koje se očekuju u budućnosti, investiranje u Srbiju je dugoročno isplativo. Iako će rast cena biti umereniji, sa očekivanim porastom od 5 do 10% godišnje, sigurno je da će tržište nastaviti da raste, što čini ovu destinaciju vrlo atraktivnom.
Marketing Communications Expert na Sasomange.rs portalu sa iskustvom u kreiranju, sprovođenju i analiziranju strategija kroz marketinške kanale koje ostvaruju vidljive rezultate.
Vlasnik agencije Etagi com doo, specijalizovane za nekretnine, koja pruža inovativne usluge u sektoru prodaje i iznajmljivanja stambenih i poslovnih prostora.
Marketing Communications Specialist na Sasomange.rs portalu sa iskustvom u razvoju strategija, upravljanju društvenim mrežama i organizaciji događaja.