31.03.2022.
Kako da se preselite što lakše i efikasnije?
U novom Sasomange blogu otkrivamo vam kako da se preselite što lakše i efikasnije.
(FOTO: Shutterstock)
Kupili ste stan i ne možete da dočekate da se uselite u svoj novi prostor. Uzbuđenje je tu, sreća, što se kaže “jedva čekanje”... međutim, onda se obavezno u nekom trenutku nadvije nad glavom onaj "crni oblak" po imenu selidba. Tada kreće prebiranje šta ćete pre da uradite - šta spakovati, kako prevesti krevete i ormare, da li angažovati profesionalce, šta prvo uraditi, da se nešto ne izgubi, ne slomi... Verovali ili ne, po rečima psihologa, selidba je na trećem mestu kada su u pitanju najstresniji događaji u životu, i ako ste ikada prošli bar jednom kroz taj proces, jasno je zašto je to tako.
Zato smo se potrudili da vam na jednom mestu sakupimo sve vredne i korisne savete koji vam mogu pomoći da sve prođe što bezbolnije i lakše, bez da izgubite sve živce.
Proverite nov prostor
Pre samog preseljanja u novi prostor potrebno ga je proveriti. Dakle, počev od većih stvari - da li je potrebno menjanje pločica, krečenje, hoblovanje parketa, zamena pvc stolarije i sličnog, pa sve do manjih popravki poput zamene sijalica, štekera, slavina, kao i provere električnih instalacija, pritiska vode, bojlera, ili pak iznošenja starih stvari iz prostora... Savet je i da proverite da li je potrebno prskati protiv buba i slično kako kasnije ne biste imali problem.
Počnite pripreme na vreme
Određena istraživana pokazuju da je, primera radi, za pakovanje stvari iz stana od oko 50 kvadrata potrebno oko mesec dana. Dakle, ključ je da počnete sa pripremama na vreme. Takođe, savet je da kutije i kese obeležite kako biste u svakom trenutku znali gde vam se šta nalazi, a u tome vam mogu pomoći i nalepnice u boji. Takođe, pakujte postupno: od najmanje potrebnih do najvažnijih stvari.
Spakujte dokumenta i bitne papire u fascikle
Organizator selidbe zapravo jeste fascikla u koju ćete odložiti sva dokumenta vezana za stan, izvode iz matičnih knjiga, venčani list, državljanstva, pasoše, račune…
Rešite se viška stvari
Pakovanje i raspakivanje oduzima najviše vremena, te je savet da ne gubite vreme na stvari koje niste koristili godinama. Selidba je pravi trenutak da ih se oslobodite.
Spisak stvari i prioriteti
Iz iskustva ljudi koji se profesionalno bave selidbama, od neprocenjive pomoći je da napravite listu stvari koje treba da uradite tokom selidbe. Ne samo što će vas ovako nešto držati "na pravom koloseku" već ćete i imati uvid u urađeno.
Takođe, evo još nekih praktičnih saveta kada je u pitanju preseljenje:
- Zakažite datum selidbe ranije nevezano da li se selite sami ili koristite usluge agencije i obavezno pogledajte vremensku prognozu kako bi sve prošlo bez muke i oštećenja stvari
- Stavljajte teške stvari u manje kutije i uvek na dno, kako se ne bi oštetile lakše stvari koje stavljate preko njih
- Nikada nemojte da prepunite kutiju
- Pre pakovanja izlepite trakom dno kutije kako biste ga ojačali i nikada ih ne lepite po dijagonali
- Ne zaboravite da obezbedite i adekvatnu ambalažu za zaštitu osetljivih i lomljivih stvari, umetnina, nameštaja i bele tehnike.
- Obavestite nove komšije o mogućoj buci na dan selidbe
- Pokušajte da se ne selite prilikom špica u saobraćaju, što je obično između 8 - 9h ujutro, kada ljudi idu na posao i između 16 - 18h kada se vraćaju.
- Obezbediti nekog da pričuva decu i/ili kućne ljubimce na dan selidbe
Takođe, profesionalci savetuju da, s obzirom da je teško bez profesionalne pomoći urediti nov dom za dan, dva, i pronaći sve stvari koje su vam potrebne u datom trenutku, obavezno spakujete posebnu torbu gde ćete poneti najosnovnije stvari poput presvlake, sredstava za higijenu, mobilne punjače i slično.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji. Oglašavanje na našem sajtu je potpuno besplatno. Iskoristi priliku da na jednostavan način zaradiš, kao i da pronađeš šta god da ti je potrebno.