05.01.2022.
U 2022. NAM SE CRNO PIŠE: Vozači u Srbiji pred VELIKIM PROBLEMOM, pogledajte šta nas čeka!
U novom Sasomange blogu saznajte šta čeka auto-moto industriju u novoj 2022. godini i šta nam stiže popularno od modela i marki automobila.
(FOTO: Mondo/Stefan Stojanović)
Nova 2022. godina nije počela baš najsjajnije za jednu od najistaknutijih industrija jer sudeći prema trenutnoj situaciji na tržištu, brojni vozači naći će se u problemu.
Naime, na tržištu automobila već sredinom prethodne godine zavladao je opšti strah zbog nedostatka komponenti potrebnih za sklapanje vozila, a danas, nekoliko meseci kasnije, niko od proizvođača ne zna sa sigurnošću koliko će kvote za isporuku dobiti.
Što se tiče tražnje ona je na zavidnom nivou, ali čini se da nestašica novih vozila sve više uzima maha. Automobili se čekaju dosta duže, ali izuzetak su Hyundai i Kia sa svojom bogatom ponudom novih vozila jer poseduju sopstvenu fabriku čipova što im dalje omogućava da samostalno diktiraju proizvodnju u skladu sa potrebama kupaca.
Tako dolazimo i do drugog problema, a to je – cena novih vozila. Prema sprovedenim istraživanjima, u trećem kvartalu 2021. godine šesnaest najvećih svetskih proizvođača automobila zajedno je ostvarilo EBIT (pokazatelj profitabilnosti koji sugeriše koliko je profitabilno poslovanje) od oko 23 milijarde evra što je rast od 11 odsto i ujedno – novi rekord. To plastično znači da su više novca zaradili sa manje prodatih automobila jer su ih prodavali po višim cenama.
Svi su izgledi da će politika popusta auto kuća biti revidirana, pa svako iz Srbije ko u 2022. bude poželeo novo vozilo moraće to dobro i da plati. Novi automobili će se prodavati sa minimalnim popustima ili bez popusta, međutim rast cena ne bi trebalo da bude prevelik u smislu da izazove tektonske potrese tržišta.
Bilo kako bilo, za pojedine brendove isporuka se čeka minimum šest ili sedam meseci, dok neki od njih primaju blanko avansne porudžbine uz klauzulu u ugovoru "kada stigne".
U ovakvoj situaciji sasvim je logično da na tržištu vlada prava pomama za polovnjacima, čija je cena takođe skočila i to u proseku za 20 odsto. U našoj zemlji trenutno se najviše traže polovna vozila marke Fiat, Opel, Volkswagen, Peugeot i Audi, a najpopularniji model Volkswagen Golf mogao bi ove godine to mesto da prepusti nekom drugom jer je iznenađujuće porasla tražnja za savremenim automobilima na električni pogon.
Ipak, ubedljivo najveći zalet uhvatila je prodaja hibridnih vozila u čemu prednjače Citroen, Audi, Peugeot, Ford i BMW. Upravu na tom polju se očekuju veliki noviteti gde Nemci obećavaju ozbiljne zaokrete i potpuno inovativne Mercedesove i BMW-ove modele.
Ovakav trend nipošto ne znači da benzinci i dizelaši neće biti više interesantni, naprotiv. Prodavci automobila širom Srbije kažu da oni "idu kao alva", najprodavanija marka je "Volkswagen", a dizelaši prednjače u odnosu na benzince.
Kao i do sada, predikcije su da će se najviše tražiti vozila 2006. i 2007. godište zbog dobrog odnosa cena-kvalitet jer se pristojan automobil ove generacije može kupiti za manje od 3.000 evra.
Sasomange je oglasnik za sve što tražiš u Srbiji - bilo da tražite stvari za uređenje doma, bilo da ste u potrazi sa novim autom ili planirate kupovinu nove nekretnine: u preko 90 kategorija i potkategorija, naći ćete sve što vam treba, a postavljanje oglasa je potpuno besplatno. Sve oglase možete pogledati OVDE.